Aiutamo l'associazione Il Filo dell'Acqua a raccogliere i fondi che serviranno per l'acquisto finale della 'Stanza' - Museo del Bisso ad Ottobre 2019.

DONIAMO su:

I nomi dei donatori che contribuiranno all'acquisto della stanza che ospita il nuovo Museo del Bisso sono ispirazione per una nuova opera ricamata del Maestro Chiara Vigo.

Le iniziali di chi effettuerà una donazione (di qualsiasi cifra) appaiono nell'opera!

Ricordatevi di specificare,  nel messaggio che accompagna la donazione,  i nomi che vorreste facessero parte dell'opera .

È grazie a voi se il Museo del Bisso continuerà ad esistere.

Help the association Il Filo dell'Acqua to collect the fundings necessary to the final purchase of the space in October 2019.

DONATE on:

The names of the donors who are contributing to the purchase of the room that houses the new Museo del Bisso gave life to a new work by Maestro Chiara Vigo.

The initials of who will make a donation (of any amount) will appear in the work!

Remember to specify, in the message accompanying the donation, the initials of the names you would like to be present in the the tapestry .

Grazie, thank you!

This is an international crowdfunding / Questa è una raccolta fondi internazionale.

By collecting € 70,000 we can ensure the Maestro Chiara Vigo has an adequate space to keep alive the art of marine Bisso and a platform from which the last Master of Byssus can maintain a connection with the world.

Raccogliendo i restanti 70.000 euro possiamo far si che il Maestro Chiara Vigo continui ad avere uno spazio adeguato per tenere viva l'Arte del Bisso marino, una piattaforma da cui l'ultimo Maestro di Bisso possa mantenere una connessione con il mondo.

The students of Chiara Vigo, together with the Associazione Il filo dell'Acqua, are inviting you to be among the first to help us raise the funds needed to make this room a permanent and independent cultural space.

Gli studenti di Chiara Vigo, insieme all'Associazione il Filo dell'Acqua, Vi invitano ad essere tra i primi ad aiutarci nella raccolta fondi per rendere questo spazio culturale permanente ed indipendente.

>>>>><<<<<

Pressing the green button you will CONTRIBUTE to buy the room that is currently rented by the association Il filo dell'Acqua as Maestro Chiara Vigo's studio from 2017: clicking then on PAYPAL you will contribute using your credit/debit card or your Paypal account. The transaction will be directly processed on the secure Paypal servers.

Premendo il bottone verde contribuirete a comprare la stanza che al momento ospita lo studio del M. Chiara Vigo, affittata dal 2017 dall'Associazione il Filo dell'Acqua: cliccando poi su PAYPAL potrete procedere utilizzando la vostra carta di credito o prepagata, oppure un account PayPal. La transazione verrà gestita direttamente dai server PayPal.

*If the donation phase on the platform gets a bit tricky or requiries multiple atempts please be patient. When the donation is successful you should receive an email of confirmation and be able to verify it also through your account.

*La fase di donazione potrebbe richiedere più di un tentativo ed un po' di pazienza. A transazione avvenuta dovreste ricevere una e-mail di conferma e poter verificare che l'operazione sia avvenuta con successo anche tramite il Vostro conto.

What will happen if we fail to raise the money in time?

We trust that all together we can make the magic happen! We hope the Maestro will not be forced to close the door of her Museum, unique in the world and created for the world.

If the raised money will not be enough to buy the space, Associazione il filo dell'Acqua commits itself to use the fundings for the “dissemination and enhancement of the artistic, intellectual, ideal and human heritage - or of the work - of Master of byssus Chiara Vigo”, as foreseen by its statute.

In any case, due to the nature of this crowdfunding donations will not be returned.

Se le donazioni non saranno sufficienti ad acquistare la stanza, l'Associazione il Filo dell'Acqua si impegna ad utilizzare i fondi per "La diffusione e valorizzazione del patrimonio artistico, intellettuale, ideale e umano – ovvero dell’opera – del Maestro di Bisso, Chiara Vigo.", come dichiarato nello statuto dell'Associazione stessa.

In ogni caso, per la natura di questo crowdfunding, le donazioni NON saranno restituite.

We invite you to stay updated through this website and the FB page If the world wants / Se il mondo vuole.

Tutti gli aggiornamenti sulla pagina facebook If the world wants / Se il mondo vuole.

The amount of 90.000 is what is needed to pay the asking price of the current location and cover this year rent, notary fees and taxes and the possibility of making some urgently needed maintenance.

What will happen if we success in raising the money?

The world would keep benefiting of the free access to the presence and art of Chiara Vigo, the last Master of Bisso.

Se questo crowdfunding avrà successo il mondo continuerà ad accedere gratuitamente alla presenza ed all'arte di Chiara Vigo, l'ultimo maestro di Bisso.

For any further info you can contact us at associazioneilfilodellacqua@hotmail.com (please use as object of the email “300 LAPWINGS”).