Romina e Joe corrono per beneficenza

Romina Lapperier Ricerca Medica & Scientifica

Italiano:

Corri per aiutare:

Il 15 aprile a Genova, insieme a molti altri, saremo presenti a partecipare a una gara amatoriale di 13 km. Se ci conosci, non sarà così facile per noi.

Questo nostro correre, tuttavia, non sarà solo un fine a se stesso, al benessere, al sentirsi in forma, correremo, sì, ma per gli altri.

Chi sono questi "altri"?

Sono tutti quelli che hanno avuto, hanno combattuto contro il cancro!

Indossando la maglia della Fondazione Veronesi correremo per loro, ma anche per le loro famiglie, amici e conoscenti.

Correremo per promuovere la prevenzione, che fin dall'infanzia è anche fondamentale per queste malattie.

Correremo per essere solidali con chi ha sofferto, ha perso amici, famiglia ... ma anche per chi ha combattuto e poi vinto e, nonostante ciò, è rimasto segnato.

Nella mia famiglia l'istituto oncologico veronese di Milano, sostenuto dalla ricerca scientifica, ha già, purtroppo e fortunatamente, aiutato due membri molto stretti della mia famiglia, ad oggi entrambi guariti ma sottoposti a verifiche periodiche.

Se anche tu vuoi dire grazie a Fondazione Veronesi e "correre" con noi, puoi essere vicino e di supporto sostenendo la nostra causa:

donare alla Fondazione Umberto Veronesi!

Grazie per aver letto questo testo e per il tuo tempo.

Per maggiori informazioni su Fondazione Umberto Veronesi, visita il sito: https://www.fondazioneveronesi.it/

English:

Run to help:

On April 15th in Genoa, together with many others, we will be participating in an 13km race. If you know, then you know that it will not be too easy!

However, this will not only be for our well-being or fitness.

Who are these "others"?

They are all those who have been previously fought and are currently fighting against cancer. We will be running for the Umberto Veronesi Foundation, wearing their shirts and raising money for them, as well as supporting the many people they have helped. The Umberto Veronesi Foundation promotes scientific research for the prevention of a range of health problems.

They can be better medically, but they will always be marked. Unfortunately, Romina's family has suffered from breast cancer in very recent years. As for many, this was an extremely difficult time for her family to overcome. Fortunately for them, the Veronese Oncology Institute in Milan, who are supported by scientific research, are managed to help them through treatment and they are still conducting periodic checks.

We will be running 13km, in the Italian heat, to support the many people who have been affected by illnesses. Prevention is fundamental for many diseases and the Umberto Veronesi Foundation helps to prevent them through medical advancements.

For more information about the Umberto Veronesi Foundation please visit their website:  www.fondazioneveronesi.it

If you would like to support us and this fantastic charity, then please sponsor our run. All of the money will be sent to the charity on 15th April. Any donation is so greatly appreciated.

Thank you for taking time to read this.

Romina and Joe