Il Giocabosco metropolitano Napoli è un progetto educativo che adotta, come grandi mediatori dell’apprendimento, la NATURA, maestra di vita sana ed ecologica; ed il metodo MONTESSORI, approccio scientifico incentrato sull’osservazione attiva dei bisogni delle bambine e dei bambini, e sulla preparazione e cura di un ambiente ricco di stimoli e motivi di interesse.

Il progetto, è al suo quarto anno di vita, fortemente voluto da un gruppo di famiglie, ha proposto al territorio preziose esperienze in natura e di conoscenza del metodo Montessori.

Il  progetto è pioniere in Campania, col suo approccio educativo e si fa portavoce di un grande movimento di cambiamento dei principi base dell’educazione, ancor di più in questo tempo moderno, afflitto dalle calamità naturali, conseguenza di quote di inquinamento sempre più massicce; e piagato dalla attuale emergenza sanitaria.

All'inizio del 2020, l'associazione Semenza (promotrice del progetto) ha preso in gestione uno spazio da ristrutturare in prossimità del Real bosco di Capodimonte per offrire accoglienza per le attività indoor e montessoriane o durante le giornate con meteo molto avverso. Ma proprio le spese per i lavori per la sede, a ridosso dell’inizio dell’emergenza sanitaria globale che ha imposto un fermo delle attività, ha creato grandi problemi di sostenibilità economica.

Il progetto ha bisogno di un sostegno per continuare. Semina anche tu bellezza, abbiamo in mente grandi idee per il benessere dei bambini e delle bambine di questa città.

Per chi può e vuole vi invitiamo a venirci a trovare presso la nostra sede di via Bosco di Capodimonte 96, Napoli e i nostri piccoli esploratori vi porteranno alla scoperta delle meraviglie del Real Bosco di Capodimonte, parco urbano della citta' di Napoli con oltre 130 ha di bosco e che include uno dei principali musei della citta partenopea.

Contatto email: giocaboscometropolitano@gmail.com

Giocabosco Metropolitano Napoli (Naples Metropolitan Giocabosco) is a Montessori inspired educational project that embraces NATURE aas well as the principles of outdoor education, promoting healthy and ecological living amongst its pupils. Science-based, its focus is on the active observation of a child’s needs, where classrooms are beautifully crafted set in highly stimulating environments rich in points of interest.

The project began in 2016 started by a small group of families who had a strong desired to provide a Montessori and Natural style education in their area.

The project with its educational approach is a pioneer in the Campania region, it is the voice of a large movement for change in education basic principles. Especially in this modern World afflicted by natural disasters as a result of Global warming and climate change, now plagued in this current health emergency.

At the beginning of 2020, the Association “Semenza” (promoter of the project with its headquarter in Naples) has rented a flat to use as schoolhouse in the proximity of Capodimonte Real Park. The restored apartment offers shelter to the children during the adverse weather and a space to conduct classes and other activities.

Unfortunately the global health emergency put a stop to our plans, with no children and no revenue coming in; we still had expenses to meet and the national situation has compromised the sustainability of the education project.

The project is in need of your funding so we can continue providing the children of Naples a unique Nature based education they deserve.

Help us to bring beauty and the joy of nature into the lives of children in this city.

In exchange for the small donations we receive, you are invited to visit us at our center in Via Bosco di Capodimonte 96, Napoli. Whit the children, our little explorers, we will show you the marvels of “Bosco Reale di Capodimonte”, 130 hectares of urban park, former summer residence of the Bourbons, Kings of the two Sicilies, and currently one of the largest museums of Italy.

Email contact giocaboscometropolitano@gmail.com